vineri, 21 mai 2010

Din seria: Ce mai citim? 2.


"Maestrul şi Margareta" de Mihail Bulgakov.

Un roman halucinant, despre coborârea şi revărsarea sacrului peste lume.
Nu am să fac niciun review pentru acest minunat roman, în special datorită faptului că nu cred că poate fi descris pe deplin. Complexitatea cu care Bulgakov l-a înzestrat mă face să nu mă simt în stare de acest lucru, de aceea doar vă voi arăta citatul din Ion Vartic,
care m-a ademenit pe mine în a-l citi.
"Rescris la nesfârşit, trecut prin filtre de variantistică şi perfecţionare perpetuă, împânzit de date autobiografice, sugestii livreşti, demonologice, religioase, esoterice, cu o arhitectură simbolică, romanul dă, totuşi, impresia irezistibilă că a fost scris dintr-o suflare, la modul dezinvolt, păcălind cititorul, care, entuziasmat, se lasă dus de iureşul îndrăcit al nemaipomenitelor întâmplări din Moscova anilor '30, fără să-şi dea seama de toate profunzimile de subsol ale textului. Acesta este paradoxul fericit al cărţii, care procură cititorului o lectură pasionantă, aiuritoare, iar pentru cititorul din Est şi o lectură cathartică."


Vi-l recomand cu cea mai mare plăcere, căci ştiu că eu sigur am avut-o când l-am citit! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu